AKTIVITI PROJEK InSPIRE II


  • AKTIVITI-AKTIVITI YANG TELAH DILAKSANAKAN

Pelbagai aktiviti telah dilaksanakan sepanjang tahun 2008 sehingga 2011 seperti berikut:

Bil.
Aktiviti
Tempoh
1.
Mengumpul, mengenalpasti dan mendapatkan bahan berkaitan Kajian Keperluan
Jan-Mac 2008
2.
Menjalankan Kajian Keperluan
April 2008
3.
Pemprosesan dan analisis data Kajian Keperluan
Mei-Ogos 2008
4.
Bengkel Pembinaan Prototaip Modul
•    Menyelaras aktiviti lanjutan antara komponen
•    Perbincangan tentang skop kandungan modul
•    Penyelarasan dengan guru-guru dan pengawai Jabatan Pelajaran Negeri Sabah
•    Penilaian draf modul oleh guru pakar, jurulatih utama mata pelajaran negeri Sabah
•    Pemurnian modul oleh penyelidik
Oktober 2008 – April 2009
5.
Menjalankan kajian rintis modul
Mei – Ogos 2009
6.
Bengkel Penyelarasan Projek InSPIRE II
23 – 25 Oktober 2009
7.
Pemprosesan dan analisis data kajian rintis modul
Jun – Disember 2009
8.
Bengkel
      Pemurnian Modul hasil daripada kajian rintis

Jan – Mac 2010
9.
Penerusan penulisan modul tambahan
• Penyediaan bahan-bahan sokongan
Jan 2010 – Mac 2011
10.
Pelancaran dan Implementasi modul di sekolah-sekolah terpilih.

April 2010 – November 2011
11.
Penyertaan  dalam pameran-pameran yang dianjurkan oleh USM dan Yayasan Sabah iaitu :

  • Pameran Projek InSPIRE II sempena Perasmian Projek Kemasyarakatan oleh Menteri Pengajian Tinggi Malaysia.
  • Pameran Projek InSPIRE II dan Produk Sejahtera Komuniti anjuran bersama USM dan Yayasn Sabah.
  • Pameran Projek InSPIRE II sempena International Conference on Early Childhood and Special Education (ICECSE 2011) yang dirasmikan oleh Y.A. Bhg. Datin Paduka Seri Rosmah Mansur.




22-23 Oktober 2010


2 – 3 November 2010



11 – 12 Jun 2011



Berikut merupakan antara aktiviti yang telah dijalankan sepanjang pelaksanaan Projek InSPIRE II :
 
Aktiviti-aktiviti bengkel/pemantauan/mesyuarat/pameran yang telah dilaksanakan


  • AKTIVITI-AKTIVITI YANG AKAN DILAKSANAKAN

1.
Bantuselia penggunaan modul pengurusan dan mata pelajaran utama.
Julai 2010-November 2011
2.
Bengkel analisis dan refleksi antara komponen
Ogos-September 2010
3.
Pembinaan dan Penambahbaikkan berterusan modul
Julai 2010 -Julai 2011
4.
Penilaian
Oktober-November 2011
5.
Penulisan laporan draf awal
Oktober-Disember 2011
6.
Bengkel pelarasan laporan projek
Jan 2012
7.
Pemurnian laporan awal
Feb-April 2012
8.
Pemantapan laporan projek
Mei-Ogos 2012
9.
Penyerahan laporan
September 2012






No comments:

Post a Comment